Niemal 1,7 miliona nowych egzemplarzy sprzedał w poprzednim roku francuski Peugeot. Na tym jednak nie koniec – w 2013 roku Francuzi szykują kolejną ofensywę.

Z wynikiem niemal 1,7 miliona sprzedanych samochodów w 2012 roku Peugeot uplasował się na czwartym miejscu w Europie. W osiągnięciu tego wyniku nie przeszkodził 13% spadek na rynku europejskim. Wynika z tego, że niezwykle ważne dla francuskiego koncernu są rynki pozaeuropejskie (44% całej sprzedaży) – w tym głównie azjatycki. Tylko w Chinach sprzedaż Peugeota w 2012 roku wzrosła o 24% w stosunku do roku wcześniejszego. Patrząc na całkowity wzrost rynku chińskiego, który wyniósł 7% jest to bardzo dobry wynik.

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż w poprzednim roku Peugeot zaprezentował aż pięć nowych modeli samochodów. Na wiosnę 2012 zaprezentowano Peugeota 208, który drugą połową roku zaliczył również debiut pozaeuropejski. W bieżącym roku model 208 zostanie wprowadzony do sprzedaży w Rosji oraz na rynku brazylijskim. Sporym sukcesem zakończył się debiut Peugeota 301, który był chętnie nabywanym autem w krajach Europy Wschodniej oraz Turcji i Algerii.

Na rynku polskim Peugeot zaliczył niewielki spadek o 1,8% w porównaniu do 2012 roku. Francuskiemu producentowi udało się w Polsce sprzedać 15 970 nowych egzemplarzy. Przypomnijmy, że spadek całego rynku wyniósł 2,5%. Zdecydowanie najchętniej kupowanym samochodem osobowym był Peugeot 208, który łącznie znalazł 11 797 nabywców. Wśród samochodów dostawczych Peugeotowi udało się utrzymać miejsce na podium z wynikiem 10,84% udziału rynkowego. Tutaj największą popularnością cieszył się Peugeot Boxer, którego sprzedano 2259 egzemplarzy.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Dodał: , w Artykuły. Dnia 08/02/2013