Peugeot 307 (2001 – 2007) to jeden z najchętniej kupowanych modeli francuskiego koncernu. Nienaganna, nowoczesna stylista, wysoki komfort jazdy oraz stosunkowo niskie koszta zakupu sprawiają, że 307 idealnie wpasowuje się górną półkę segmentu samochodowego C.
Peugeot 307 to następca udanego modelu 306. Przypatrując się uważniej obu autom możemy zauważyć wiele podobieństw, choć można mieć wrażenie, że poprzednik był nieco bardziej „odważny” stylistycznie. Nudnie poprowadzona linia nadwozia w Peugeocie 307 znalazła o dziwo wielu zwolenników, którzy uważają, że wypada ona bardzo dobrze również na tle współcześnie produkowanych aut. Sporym atutem Peugeota 307 jest bogata ilość wersji nadwozia, których na próżno szukać wśród pojazdów konkurencji. Spośród rodzajów 307 można wybierać z trzydrzwiowego oraz pięciodrzwiowego hatchbacka z bagażnikiem o pojemności 341 litrów, zwykłym kombi o standardowej przestrzeni bagażowej z rzędu 503 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń nawet 1770 litrów oraz kombi SW z bagażnikiem 520 / 1539 litrów, które pod względem funkcjonalności byłoby w stanie nawiązać realną rywalizację z niejednym minivanem. Dodatkowo Peugeot 307 dostępny jest także w wersji siedmioosobowej oraz coupe-cabrio.
Kolejną mocną stroną Peugeota 307 jest bogata ilość wersji napędowych. W momencie debiutu „trzysta siódemka” dostępna była z trzema benzynowymi silnikami – 1.4 75 KM, 1.6 109 KM, 2.0 136 KM oraz trzema turbodieslami – 1.4 HDI 68 KM, 2.0 HDI 90 KM oraz 2.0 HDI 107 KM. W 2003 roku listę uzupełniono o mocniejszy silnik benzynowy 1.4 88 KM oraz turbodiesel 2.0 HDI 136 KM. W 2005 roku do wymienionych wersji silnikowych dorzucono potężny silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów i mocy 177 koni mechanicznych oraz turbodiesel 1.6 litra o dwóch wariantach mocy 90 lub 109 KM. Silniki Peugeota nie są pozbawione wad, ale gwarantują kulturalną jazdę na przestrzeni tysięcy kilometrów. Największym wzięciem cieszą się dwulitrowe Diesle ze względu na satysfakcjonujące osiągi w połączeniu z atrakcyjnie niskim poziomem spalania.
Peugeot 307 nie jest jednak autem doskonałym. Największą bolączką wspomnianego modelu jest elektronika. W znak dają o sobie wadliwe oprogramowanie, które niekiedy odcina przesył danych wskutek czego przestaje działać sterownik wtrysku, sterowniki szyb bocznych czy też sterowniki świateł głównych i kierunkowskazów. Najmniej wadliwe są najmłodsze roczniki Peugeota. Inżynierowie francuskiego koncernu doskonale wiedzieli o wspomnianych usterkach i wraz z postępem produkcji starali się w miarę możliwości je eliminować. Oprócz wspomnianych problemów z elektroniką w silnikach wysokoprężnych często występują awarie turbiny oraz dwumasowego koła zamachowego.
Peugeot 307,
mam takiego 2.0 w dieslu i oprócz zerwanego paska rozrządu co na szczęscie nie odbiło się poważną awarią nic mu nie dokucza