Peugeot Partner to mały samochodów dostawczy, należący do segmentu kombivanów. Jest to pierwszy model tej klasy na rynku wraz z bliźniaczym modelem, jakim jest Citroen Berlingo. Model Partner produkowany jest przez koncern PSA od 1996 roku. Początkowo jego konstrukcja opierała się na innych modelach Peugeota, takich jak 306 i 405. Pomimo tego, że kojarzony jest głównie z autem przeznaczonym do celów użytkowych, obecnie na rynku dostępna jest jego osobowa wersja, dostosowana do wymagań rodzinnego vana. Sprawdźmy zatem czym wyróżnia się każda z nich.
Peugeot Partner produkowany jest od 1996 roku i jak do tej pory na rynku dostępne są jego dwie generacje.
Peugeot Partner I
Pierwsza z nich – może i nie zbyt urodziwa – produkowana była w wersji dostawczej i osobowej. Wykonana została ze stosunkowo tanich materiałów wykończeniowych, jednak za jej wyborem przemawiała pakowność oraz komfort podróży. To jednak nie wszystko. Peugeot Partner I był całkowicie nową konstrukcją – był produktem jak dotąd nie spotykanym na rynku. Okazał się autem uniwersalnym. Pojazd ten jest bardzo praktyczny i funkcjonalny, głównie za sprawą licznych schowków. Zyskał więc grono zwolenników zarówno wśród firm, dostawców, jak i osób prywatnych, w tym rodzin.
W chwili debiutu model ten dostępny był w wersji trzydrzwiowej i promowany był jako idealny środek transportu dla dostawców, głównie firm. Z czasem jednak niedogodność w postaci drzwi została zlikwidowana i Partner zyskał nowe, przesuwne drzwi tylne. Dodatkowo koncern PSA rozbudował ofertę o modele osobowe. Peugeot Partner I dostępny był więc w trzech podstawowych konfiguracjach – 170C o ładowności 600 kg, 190C o ładowności 800 kg oraz wersja Combispace, czyli pięcioosobowa odmiana modelu z bagażnikiem.
Pod maską modelu pierwszej generacji królowały głównie silniki wysokoprężne. Do wyboru były cztery jednostki napędowe – 1.6 HDI o pojemności 1560, 1.6 HDI o pojemności 1560, 1.8 o pojemności 1769, dwa silniki 1.9 o pojemnościach 1905 i 1867 oraz silnik 2.0 HDI o pojemności 1997 cm³. Jeżeli mowa o silnikach benzynowych dostępnych w modelach Partner I wyróżnić możemy – 1.1 o pojemności 1124, 1.4 o pojemności 1360, 1.8 16v o pojemności 1761 oraz 1.8 o pojemności 1761 cm³.
Peugeot Partner II
Model Partner szybko zyskał popularność na rynku motoryzacyjnym. Od 2008 roku produkowana jest jego druga generacja, która jest całkowicie nową konstrukcją. Pomimo tego, że patrząc na ten model z boku przypomina od typowego „dostawczaka” o nieskomplikowanych kształtach, to praktycznie nic poza nazwą nie łączy jej z poprzednikiem. Nowy model jest przede wszystkim większy i bardziej przypomina rodzinnego vana.
Atrakcyjności nadają mu wyraźnie zaznaczone nadkola, mocno zaokrąglony pas przedni i wyprofilowana klapa bagażnika. Fakt, że nie jest on najprzestronniejszym autem w swojej kategorii wcale go nie dyskwalifikuje. Jest on bardzo praktyczny, funkcjonalny i doskonale nadaje się do rodzinnej podróży. Przesuwne drzwi ułatwiają dostęp do tylnych siedzeń, co znajduje zastosowanie np. w przypadku podróży z dziećmi. Za dopłatą dostępny jest nawet trzeci rząd siedzeń – czy model ten może więc jeszcze nas czymś zaskoczyć? Na dużego plusa zasługuje bagażnik. Zwolennicy modelu cenią go za pojemność i foremność.
Kokpit auta wskazuje jednak głównie na użytkowy charakter modelu. Spasowanie jego jest nienaganne, przejrzyste i funkcjonalne. Niestety materiały użyte do wykończenia nie należą do tych najlepszej jakości. Sporym minusem jest oferowane wyposażenie. Tak oczywiste elementy jak centralny zamek sterowany pilotem, roleta bagażnika, ESP czy boczne poduszki powietrzne dostępne są za dopłatą. Auto jednak broni się – mając na uwagę jego pierwotne przeznaczenie, prostą konstrukcję oraz funkcjonalność trudno narzekać.
Wersja osobowa Partnera nazywana jest Peugeot Partner Teppe, natomiast dostawcza Furgon. Modele dostępne są z różnymi jednostki napędowymi. Mówiąc o silnikach benzynowych do wyboru mamy cztery jednostki – 1.6 16v 90 o pojemności 1587, 1.6 16v 98 o pojemności 1589, 1.6 16v 110 o pojemności 1587 oraz silnik 1.6 16v 120 o pojemności 1589 cm³. Wśród silników diesel znajdziemy 1.6 HDI 75 FAP/- o pojemności 1560, 1.6 HDI 90 o pojemnośi 1560, 1.6 HDI 92 FAP o pojemności 1560, 1.6 HDI 110/112 FAP o pojemności 1560 i na końcu 1.6 HDI 115 FAP o pojemności 1560 cm³.
Ceny nowego Partnera Tepee uzależnione są od wyposażenia na które się zdecydujemy, rozpoczynają się jednak od kwoty 48 300 zł.
Peugeot Partner Electric
We wrześniu zeszłego roku Peugeot zaprezentował elektryczną wersję Partnera, nadając mu prostą nazwę Peugeot Partner Electric. Model zadebiutował podczas wystawy Hanover Motor Show 2012. Auto występuje w dwóch wersjach – L1 o długości 4,38 m i przestrzeni ładunkowej 3,7 m3 oraz L2 o długości 4,63 m i przestrzeni ładunkowej 4,1 m3.
Brak komentarzy.