Peugeot 508 to propozycja francuskiego koncernu z segmentu samochodów klasy średniej-wyższej. Debiut modelu miał miejsce pod koniec września 2010 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.
Peugeot 508 to następca Peugeota 407. Auto zostało stworzone na płycie podłogowej Citroena C5. Jeżeli chodzi o stylistykę Peugeota 508 to wydaje się być nieco kontrowersyjna, patrząc na pełną gamę pojazdów francuskiego koncernu, ale nie można jednoznacznie stwierdzić, że auto jest brzydkie. Jest to co prawda kwestia gustu, ale wiele rozwiązań zastosowanych w nadwoziu Peugeota 508 może się podobać. Dlatego pierwsze spotkanie kierowcy z tym autem najczęściej jest mocno pozytywne.
Jeżeli chodzi o wersje silnikowe to auto dostępne jest wraz z sześcioma, różnymi jednostkami napędowymi – dwiema benzynowymi oraz czterema wysokoprężnymi. Niezwykle rozsądnym wyborem jest silnik diesla 2.0 HDI FAP dostępny w dwóch wariantach mocy – 140 oraz 163 KM. Auto w zestawieniu z tą jednostką napędową zaskakuje kulturą pracy, a dodatkowo jest w stanie odwdzięczyć się niskim poziomem spalania. Peugeot 508 poprzez spore gabaryty nie jest najlepszym wyborem jeżeli chodzi o jazdę miejską – znacznie lepiej spisuje się w trasie.
Podstawowa wersja wyposażeniowa jest całkiem przyzwoita, ale znacznie korzystniej jest dopłacić do odmiany nazwanej „Allure”, w której można znaleźć mnóstwo mniej lub bardziej przydatnych dodatków włącznie z wyświetlaczem typu head-up na przedniej szybie, dzięki któremu ani na chwilę nie będziemy musieli odrywać wzroku od jezdni w celu sprawdzenia potrzebnych informacji jak prędkość lub aktualne ustawienia tempomatu. Jasne wnętrze podkreśla przynależność auta do klasy średniej-wyższej i trzeba przyznać, że z pewnością jest „przyjemne”.
Brak komentarzy.