Wszyscy kierowcy, którzy nie byli do końca zadowoleni z premiery rynkowej Puegeota 308 GTi mają powody do radości. Specjalnie z myślą o nich, francuski koncern postanowił przygotować jeszcze mocniejszą odmianę tego kompaktowego pojazdu o nazwie „Racing Cup”.
Peugeot 308 Racing Cup został wyposażony w silnik o pojemności 1,6 litra, z oznaczeniem THP. Pomimo teoretycznie niewielkiej pojemności, samochód będzie w stanie dysponować aż 308 KM mocy i stanowi to wynik o 38 KM lepszy w zestawieniu z Peugeotem 308 GTi. Napęd generowany pod maską auta będzie przenoszony wyłącznie na przednią oś pojazdu za pośrednictwem 6-biegowej, manualnej, sekwencyjnej przekładni.
Jeden rzut oka do wnętrza pojazdu sprawia, że od razu wiadomo z myślą o jakich klientach tworzono nowego Peugeota. Klatka bezpieczeństwa stanowi zaledwie zwieńczenie całej konstrukcji, która została przygotowana pod kątem rajdów samochodowych. W celu redukcji masy całkowitej auta, przednia oraz tylna szyba pojazdu wykonana została z poliwęglanu. Natomiast na nadwoziu można zauważyć cały szereg licznych dodatków aerodynamicznych, które mają nie tylko zmniejszyć opór powietrza w trakcie jazdy, ale także poprawić właściwości jezdne Peugeota 308 Racing Cup.
Peugeot 308 Racing Cup zostanie oficjalnie zaprezentowany w połowie września, podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Samochód ma trafić do seryjnej sprzedaży pod koniec 2016 roku.
Brak komentarzy.