Po wielu miesiącach wyczekiwania, Peugeot 308 GTi trafił w końcu do polskich salonów. Cena tego hot-hatcha w Polsce startuje z poziomu 132 900 PLN.
Stylistyka Peugeota 308 GTi może się podobać. Samochód prezentuje się ciekawie, nowocześnie, ale niezbyt krzykliwie, co pozwala na dotarcie do szerszego targetu kierowców. W odróżnieniu od tradycyjnej 308, model z oznaczeniem GTi otrzymał pakiet licznych dodatków, które nadają całości sportowego charakteru – mowa tu m.in. o czarnym dyfuzorze, czy też czarnych końcówkach układu wydechowego. Peugeot 308 GTi dostępny jest też wraz z unikalnym, dwukolorowym lakierem. Równie okazale auto prezentuje się w środku. Czerwone, sportowe przeszycia tapicerki, podkreślają sportowy charakter pojazdu, podobnie jak napisy „Peugeot Sport” oraz „GTi”.
Jaki silnik trafi pod maskę Peugeota 308 GTi? W Polsce będzie to czterocylindrowy motor o pojemności 1,6 litra i oznaczeniu THP. Wspomniana jednostka napędowa będzie w stanie generować moc rzędu nawet 270 KM przy 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak to przełoży się na osiągi auta? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi równe 6 sekund, zaś prędkość maksymalna została elektrycznie ograniczona do 250 km/h.
Ceny Peugeota 308 GTi na rynku w Polsce rozpoczynają się od 132 900 PLN i mogą się zwiększyć, w zależności od wyboru pakietu opcji dodatkowych.
Z wyglądu przypomina mi jeden z modeli Seata, co jest tylko komplementem dla obu firm. Ciekawe jak samochód prezentuje się w konfrontacji z innym hot-hatchem – Fordem Focusem RS / RT.