Peugeot 306 to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez francuski koncern PSA w latach 1993 – 2001.
Peugeot 306 został oficjalnie zaprezentowany w marcu 1993 roku w pięciodrzwiowym nadwoziu typu hatchback. Odmiana trzydrzwiowa trafiła do produkcji kilka miesięcy później. W 1994 roku zadebiutowały odmiany cabrio oraz sedan. Najdłużej trzeba było czekać na nadwozie odmianę Peugeota 306 kombi, która została zaprezentowana w 1997 roku. W tym samym roku model 306 przeszedł pierwszy facelifting. Sylwetka samochodu została zachowana – zmianie uległ kształt reflektorów, świateł tylnych, atrapy chłodnicy oraz zderzaków. Zmiany te miały na celu ujednolicenie wszystkich modelów do nowego wzoru stylistycznego marki Peugeot. Wraz z faceliftingiem zdecydowano się wprowadzić nową gamę silników. Kolejne zmiany spotkały Peugeota w lipcu 1999 roku. Wprowadzono przezroczyste szkła reflektorów, okrągłe i jasne światła przeciwmgielne, dodano lakierowane zderzaki oraz listwy boczne.
Peugeot 306 był produkowany w pięciu wersjach wyposażeniowych – XN, XL, XR, XT oraz XS, gdzie XN to najniższa, a XT najlepiej doposażona odmiana, która była dostępna wyłącznie w nadwoziu 5-drzwiowym. Posiadała ona wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektryczne szyby i lusterka, felgi ze stopów metali lekkich, immobiliser oraz welurową tapicerkę. Modele z silnikiem diesla można było rozpoznać po oznaczeniu „D”. Natomiast Sedan oznaczony był następująco – SN, SL, SR oraz ST. Co jakiś czas na rynek wypuszczano również wersje limitowane oznaczone jak choćby Roland Garros czy Champion.
Model 306 był nieustannie produkowany w różnych wersjach nadwoziowych do 2001 roku. Jedynie odmiana cabrio oraz kombi były tworzone o rok dłużej. W 2001 roku Peugeot 306 został zastąpiony przez swojego młodszego brata – 307, który jak się później okazało odniósł równie wielki sukces.
Brak komentarzy.