Francuska ofensywa trwa. Po prezentacji Citroena C-Elysse przyszła kolej na polską premierę Peugeota 301. Samochód dostępny będzie w sprzedaży już od 39 900 złotych, co jest dokładnie takim samym pułapem cenowym jak w przypadku bliźniaczego Citroena.
Można śmiało stwierdzić, że Peugeot 301 jest historycznym modelem francuskiego producenta. Jest to bowiem pierwszy pojazd spod znaku lwa, który posiada w swoim oznaczeniu cyfrę „1” na końcu. Według nowego nazewnictwa oznacza to samochód w przystępnym pułapie cenowym, skierowany do nowych grup klientów, którzy po samochodach oczekują wszechstronności i funkcjonalności przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego, możliwego stylu.
Z pewnością stylu nowemu Peugeotowi odmówić nie można. Auto już na pierwszych zdjęciach prezentowało się okazale, a wystrój wnętrza jedynie potwierdził wstępne analizy. Samochód od wstępnych szkiców miał zostać zaprojektowany w ten sposób, aby skutecznie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. O tym, czy mu się udało zadecydują wyniki sprzedaży.
Peugeot 301 to typowy sedan o przestronnym wnętrzu i pojemnym bagażniku. W początkowej fazie sprzedaży dostępny będzie w trzech wersjach silnikowych. Podstawową jednostkę napędową będzie stanowił 3-cylindrowy, benzynowy motor o pojemności 1,2 litra i mocy 72 KM przy momencie obrotowym z rzędu 110 Nm. Poziom wyżej znajduje się mocniejszy silnik 1,6 litra o mocy 116 KM i 150 Nm momentu obrotowego również zasilany benzyną. Ofertę uzupełnia silnik Diesla. Jest to jednostka 1,6 HDI 92 KM i 220 Nm momentu obrotowego. W standardzie silniki współpracują z 5-przekładniowymi, manualnymi skrzyniami biegów, ale w opcji jest możliwość wybrania 4-biegowego automatu.
Wersje wyposażeniowe to kolejna, mocna strona francuskiego koncernu. Podstawowa czyli Access oferuje w standardzie system ESP, cztery poduszki powietrzne, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz komputer pokładowy. Ta wersja wyposażeniowa będzie dostępna z benzynowym silnikiem 1,2 za 39,900 zł oraz motorem Diesla 1,6, za który dopłacić trzeba będzie 10,000 złotych. Znacznie lepiej wyposażona jest kolejna wersja, czyli Active. Tutaj dodatkowo otrzymamy światła przeciwmgielne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, manualną klimatyzację, asymetrycznie składaną tylną kanapę, radio CD/MP3 z dwoma głośnikami. Ceny tego modelu to 45,900 zł (1,2), 51,400 zł (1,6) oraz 54,900 zł (1,6 HDI).
Zdecydowanie najlepiej na tle wszystkich wypada najbogatsza wersja wyposażeniowa czyli Allure, gdzie oprócz zastosowań znanych z niższych wersji możemy liczyć na elektrycznie sterowane szyby tylne, manualną klimatyzację ze sterowaniem elektronicznym, radio CD/MP3 z czterema głośnikami i wejściem USB/AUX, Bluetooth, skórzaną kierownicę oraz chromowane wykończenia nadwozia. Całość uzupełniają 15-calowe alufelgi. Wspomnianej wersji nie będzie można nabyć w zestawieniu z najsłabszą jednostką napędową. Ceny kształtują się na poziomie 54,600 dla silnika benzynowego 1,6 oraz 58,100 dla Diesla. W najbogatszej wersji wyposażeniowej za dopłatą 5,000 złotych otrzymać można automatyczną, czterobiegową skrzynię biegów.
ładny ten peugeot, ale z przód odgapiony od volvo s80