Za około dwa tygodnie, podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Peugeot ma zaprezentować model 208 w odmianie HYbrid FE (Fun and Efficent).
Według doniesień francuskiego producenta hybrydowy Peugeot 208 ma być ekstremalnie oszczędny oraz ekstremalnie wydajny. Póki co nie udostępniono żadnych zdjęć projektu, ale wiadomo, że spory udział w hybrydowej odmianie 208 miał koncern Total.
Projekt jest diametralnie różny od standardowego Peugeota 208. Auto wyposażone będzie w litrowy, benzynowy silnik wspomagany elektryczną jednostką napędową. Z danych producenta wynika, że emisja spalin ma wynosić 49g/km. Co ciekawe te dwa niewielkie silniki są w stanie dostarczyć kierowcom nie lada frajdy z jazdy – pierwsze 100 km/h na liczniku pojawia się po ośmiu sekundach jazdy.
Wynik ten jest możliwy dzięki zastosowaniu materiałów kompozytowych i poliwęglanów. Dzięki temu zabiegowi auto będzie o 200 kg lżejsze w porównaniu do seryjnie produkowanej 208. W oszczędnościach mają pomóc opływowe kształty nadwozia w połączeniu z aerodynamicznymi felgami. Dopełnienie stanowią opony o niskich oporach toczenia.
Brak komentarzy.