Peugeot 407 to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych modeli francuskiego koncernu samochodowego.
Peugeot 407 pomimo aspiracji do segmentu premium jest na dobrą sprawę samochodem dla każdego. Auto w porównaniu do swojego poprzednika czyli modelu 406 charakteryzuje się sporym wlotem powietrza, który podkreśla sylwetkę nadwozia. W modelu 407 francuski koncern po raz pierwszy zastosował niezależne zawieszenie dla przedniej i tylnej osi. We wnętrzu nie przeprowadzono rewolucji i w tym miejscu należy przyznać Peugeotowi ogromny plus. Kolory są wyważone, a nadzwyczaj praktyczna konsola centralna nie przytłacza ilością przycisków, a zaskakuje funkcjonalnością. Przestrzeń bagażowa jest adekwatna do nazwy samochodu i w podstawowej konfiguracji wynosi 407 litrów.
Jeżeli chodzi o silniki to do wyboru otrzymujemy silniki o różnych wariantach mocy – od 116 do 211 KM. Z pewnością przy zakupie Peugeota 407 warto zdecydować się na coś wyważonego, gdyż najmocniejszy silnik benzynowy jest bez większych przeszkód w stanie wygenerować spalanie z rzędu kilkunastu litrów. Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to również stoją one na najwyższym poziomie. Peugeot wbrew panującym opiniom prowadzi się rewelacyjnie i równie dobrze trzyma się drogi. Zawieszenie nie należy do najtwardszych, przez co 407 dobrze czuje się na polskich, niezbyt równych jezdniach. Problem może stanowić jedynie słaba widoczność przez tylną szybę.