Peugeot 406 to samochód klasy średniej, należący do segmentu D. Jest to następca popularnego modelu 405. Produkowany był przez koncern PSA w latach 1995-2004. W roku 1999 model poddany został liftingowi, przechodząc tym samym istotne zmiany. Jaki zatem jest Peugeot 406 ?
Peugeot 406 po dziś dzień ma wielu zwolenników. W czasach gdy bił rekordy popularności, szczególnie dużym zainteresowaniem cieszył się model z silnikiem diesel – był jednym z najlepiej sprzedających się wówczas modeli w Europie. W 1996 roku zajął drugie miejsce w plebiscycie Europejski Samochód Roku 1996, pokonał go jedynie Fiat Bravo.
Wersje nadwozia i silniki
Auto zbudowane zostało na tej samej platformie podłogowej co Citroen Xantia. Auto produkowane było w trzech wersjach nadwozia – coupe, sedan i kombi, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Gama silników Peugeota 406 jest całkiem spora, dzięki czemu każdy może tutaj znaleźć coś dla siebie. Popularna „czterysta szóstka” dostępna jest w wersji z silnikiem benzynowym oraz – najbardziej popularnym – wysokoprężnym.
Silniki benzynowe
- 1.6 8V – 90 KM (XU5JP)
- 1.8 8V – 90 KM (XU7JB)
- 1.8 16V – 110 KM (XU7JP4)
- 1.8 16V – 115 KM (EW7J4)
- 2.0 16V – 136 KM (XU10J4R)
- 2.0 16V – 135 KM (EW10J4)
- 2.0 HPI 16V – 140 KM (EW10D)
- 2.0 Turbo 8V – 150 KM (XU10J2CTE)
- 2.2 16V – 160 KM (EW12J4)
- 2.9 V6 24V (2946 cm³) – 194 KM (ES9J4)
- 2.9 V6 (2946 cm³) – 207 KM (ES9J4S)
Silniki diesel
- 1.9 D – 75 KM (XUD9SD)
- 1.9 TD – 90 KM (XUD9BTF)
- 1.9 TD – 92 KM (XUD9TE,XUD9TF)
- 2.0 HDi – 90 KM (DW10TD)
- 2.0 HDi – 110 KM (DW10ATED)
- 2.1 TD – 109 KM 250 Nm (XUD11BTE)
- 2.2 HDi – 136 KM 314 Nm (DW12TED4)
Są na rynku auta, które jakością dorównują zabawkom z kraju kwitnącej wiśni, a cenią się jak szwajcarskie zegarki. Peugeot 406 jest jednak inny, wyróżnia go korzystna cena i bardzo dobra jakość w jednym. Jeżeli cenicie sobie auta, które pomimo upływu lat nie odpychają nas swoją stylistyką – postawcie na ponadczasowy model 406.